"História del bou al carrer"

«Arena i Carrer» (2014) Artista: M. Carmen Silla

Exposició de pintura vinculada amb la tauromàquia on l’artista valenciana M. Carmen Silla s’inspira per a la seua creació en l’estilització natural i bellesa del bou com a actor principal de la seua obra. La seua expressió artística l’expressa amb molt de color i culte al poder físic de l’animal. L’exposició consta de 19 quadros d’oli sobre fusta.

«Rubeuss» (2014) Artista: Alain Mercier

Exposició de pintura vinculada amb la tauromàquia on l’artista francés Alain Mercier, establit a Algemesí, per a representar la seua obra, s’inspira en el moviment de les faenes taurines i la força dels colors. Innovador on n’hi haja, plasma la seua pintura sobre llenços bastos de fusta. L’obra es compon de 27 quadros d’oli sobre fusta i ferro.

«Pasdobles» (2014) Artista: Josita Boluda
Exposició de pintura de l’artista Josita Boluda. Es tracta de de 33 quadres de 80 × 80 cm, d’acrílic sobre tela. Mostra, amb molta expressió de color, figures taurines i d’altres relacionades amb el folklore espanyol.

«Visca Litri» (2013)
Exposició que ret homenatge a la dinastia Litri conformada pels mestres: Miguel Báez Quintero El Maqui (avi), Manuel (tio), Miguel (pare) i Miguel Báez Espuny i Miguel Báez Espínola Miki (fills).

«Vicent Barrera: l’elegància del valor» (2012)
El Museu Taurí de València, en col·laboració amb la Fundació Cajamurcia, produïx esta exposició homenatge sobre la trajectòria de vora vint anys del destre valencià, coincidint amb la temporada de comiat de Vicent Barrera Simó de les places.

«Enrique Ponce, art i domini» (2010)
El Museu Taurí, amb el patrocini de Cajamurcia, vol culminar el projecte que va iniciar el 2009 i que commemora el vinté aniversari de l’alternativa d’Enrique Ponce i, al seu torn, retre homenatge al gran matador valencià. L’exposició presenta la trajectòria del torero de Xiva des que començà la relació amb els toros als huit anys de la mà del seu avi Leandro.

«Privilegi: perfils i paisatges de la Plaça de Bous de València» (2009)
Amb l’exposició «Privilegi: paisatges i perfils de la Plaça de Bous de València» el Museu vol retre un homenatge a este edifici tan singular i representatiu del paisatge de la ciutat en el 150é aniversari de la seua inauguració oficial.

«Vicente Barrera: un torero per a la història» (2009)
A cavall entre dues èpoques, competint amb toreros de la talla de Belmonte, Marcial Lalanda, Chicuelo, Domingo Ortega o Manolete, Vicente Barrera fou un destre dominador i poderós, profund coneixedor del bou i les seues reaccions i, per damunt de tot, un torero valent.

«Manuel Cervera: emocions contingudes» (2006-2007)
Manuel Cervera (1877-1968) forma part d’una generació d’artistes que consolidà la fotografia com a eina documental. Immortalitzà els grans mestres del final del segle xix i les figures de les primeres dècades del segle xx. Les imatges no sols ens acosten a les places i als toreros; a més, cada fotografia ens transmet emocions contingudes, la particular mirada del fotògraf davant la solemnitat del moment.

«Cano: figura entre mestres» (2005 – 2015)
La trajectòria del fotògraf Francisco Cano transcorre de forma paral·lela a la tauromàquia de l’últim segle. L’exposició presenta una mostra significativa del gran arxiu d’este fotògraf —que captà l’agafada de Manolete a Linares l’any 1947—, a través dels personatges i els toreros que al llarg de seixanta anys tingueren relació amb l’autor.

«De seda i or: un toc de distinció» (2005)
El vestit de llums ha evolucionat de forma paral·lela a la història del toreig, en un procés que culminà a mitjan segle xix amb la reforma de Paquiro, qui fixà de forma definitiva el vestit actual de torejar.

«Còmics: l’altra tauromàquia» (2004)
Durant tot el segle xix, i encara abans, les fórmules còmica i seriosa de la festa taurina convisqueren sense tocar-se, seguint camins paral·lels.
Els espectacles còmico-taurins aplegaren una gran quantitat de professionals que no sols coneixien l’art de torejar, sinó que, a més, havien de crear espectacles atractius per al públic.

«La ‘Tauromàquia’ de Goya: fonts i significat» (2003)
Esta exposició, coproduïda amb la Calcografia Nacional de la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando, presenta 40 imatges de les sèries de gravats de la Tauromàquia, realitzats per Francisco de Goya en les primeres dècades del segle XIX.

«Manuel Granero: una llegenda» (2003)
Esta exposició fa un recorregut al llarg de la vida d’un dels toreros valencians que constituí un referent en la història de la tauromàquia moderna.

«El dibuix taurí: ‘La Lídia’» (2002)
La Lídia fou una de les primeres i més significatives publicacions taurines de les dues últimes dècades del segle XIX.
L’exposició mostra els treballs dels dibuixants més destacats del gènere periodístic: Ángel Lizcano, José Chaves i Daniel Perea.

«La Plaça de València: història i crònica» (2001-2002)
Esta exposició ret un homenatge a la Plaça de Bous de València i d’esta manera dóna a conéixer als valencians les diferents facetes d’un espai que ens ha acompanyat durant gran part de la nostra història.

«Plaça de Bous de València: l’espai i els personatges» (2001/02-2015)
Mostra fotogràfica que tracta de plasmar els moments més significatius que han tingut lloc dins d’este marc arquitectònic valencià.

«Toreros en la galeria» (2001)
«Toreros en la galeria» presenta un enfocament singular de la fotografia taurina i de la fotografia d’estudi. La mostra recupera el treball d’un gran fotògraf valencià: Salvador Pascual Boldún. Moltes de les seues fotos acabaren convertint-se en la imatge oficial de matadors com Joselito o Granero.

«Places valencianes» (2001)
«Places valencianes» és un recorregut per la trajectòria de l’activitat taurina de les places més significatives de la província de València.

Itinerancia: